Alla inlägg under oktober 2010

Av Ronja - 8 oktober 2010 17:50

oj oj oj...

mitt akvarium ser ut som ... tja, de ser verkligen ut som ett bomb  nedslag. har sökt mkt fakta och frågat några experter om min firre Banan som e så sjuk. har med hjälp av en kunnigare akvarist (eller hur man nu sejer :P ) kommit fram till att de förmodligen e för höga nitrit halter i vattnet, alltså har Banan (och förmodligen snart dom andra me) nitrit(eller nitrAt, kommer inte ihåg) förgiftning :'( jag har grejat lite för att försöka minska halten i 1 + ½ timme nu O.o Resultat: de 'stora' akvariet har lite m er än halv fullt me vatten, och ett stort hål/grop i mitten, vfr? jo, jag har fått flytta över banan till ett annat karantän bad (ett större än de förra) eftersom han har en av.. biverkningarna från den förmodande nitrat/nitrit halten i de större. han bor nu i mammas skur hink med de gammla vattnet från de stora akvaiet och den största växten jag har, eftersom växter förbrukar nitrat/nitrit (kommer inte ihåg!). så vfr inte bara ta nytt vatten till de stora? jo de e min smarta lilla ( LILLA!) hjärna som bytte vatten i de stora först, och sen hälde över lite till Banan! och eftersom man inte  får byta mer än 30% kan jag inte hälla i mer >.<!!

när jag ändåså skriver om akvariet; ja vet att de förmodligen inte e en kotte som läser detta men iaf..: mina guppy yngel har blivit stora och jag tror de e 2 hanar, dom har stora oranga 'svansar' med lite svart,gult och grått i . DIN uppgift e att komma på namn åt dessa godingar(... undra hur många som använder termen 'godingar' nu för tiden, men skit samma) !! =) så, skriv ett inlägg/gästbokskommentar här eller på FB =)

 

skolan va ganska seg som vanligt.. jag lyssnad slut på min ljudbok (som jag började me IGÅR) Bree Tanners andra liv, de e en tjej i Twilight, men som inte är huvudpersonen (eller ens nära att vara de) som den handlar om, typ Eclipse..eller New moon (kommer inte ihåg) ur hennes syn vinkel. dock slutade hennes liv där det slutar i boken& filmen, men jag trodde att i hennes 'egen' bok så kanske hon inte skulle dö, men hennes liv slutade som i boken&filmen, en vampyr bröt huvet av henne och hon dog på direkten, fast cd:n slutade 2 sek innan hon liksom dog... så nu ska jag leta efter en ny att läsa.. ne, lyssna på :) haru några tips e de bara att skriva =)

 

... .. Nu eree freedasssmyyyyss...... xP ^^ de blir hasselbackspotatis me fläskfilé i kväll, mums!! =D i skolans matsal tvivlar jag inte på att dom bestält maten från djavulen him self, fy FAAN va de smaka illa..eller tja de vet jag inte eftersom det lukta så jävla illa (och va full me ÄCKLIG köttfärs(eller iaf ett FÖRSÖK till köttfärs)) att jag inte fick in de i munnen, fick kväljningar bara av att lukta på de, så min luch va morötter och knäckebröd =) , och lite av de vitlöksbrödet jag köpte och delade me Bea (<33333 ^^ ) btw, ja och Bea ska stå i cafeterian tillsammans! =D=D fast de blir den 15 nov. :/ de e långt kvar, men iaf ere en måndag (soft, ja vet xP) läängtar =D

 

aja, de e dax att hitta ngt nytt att lyssna på :)


CS! Peace N' Love!

Av Ronja - 7 oktober 2010 20:02

hej!

(haha, märkte du? mina skumma rubriker e back on the  track! Xo xP ^^)

jag har fått tillbaks min data! igentligen fick jag tillbaks den igår, men då bvar jag och lollo hos Malin och fixade lite så när jag kom hem, efter  att jag hade duschat,ätit mm , orkade jag inte :p

 

min lilla banan har blivit sämre, apatisk och med stor mage :(( tror kanske det kan vara förstoppnign men e inte säker... ibland tror jag de vore lättare om jag skaffade råttor, ngt landlevande som jag förstår mej på.. jag älska ju mitt akvarium men eftersom jag varken i kunnig eller e bar på de så skadar de ju bara fiskarna, men jag ska försöka få de att komma i baland igen! =D här kommer iaf en bild på lilla Banan(is) :P soom jag tog nyss... det finns en mkt bättre men eftersom den e i s.k RAW format e den aldeles förstor för att få upp här, så du får helt enkelt nöja dej med medelmåtta ;)

  

söt, ja vet ;P <3

 

 

va mer har hänt då..? joo, en jädraans massa men, något som jag liksom kan berätta om... HA! ja vet; jag har lyckats sälja NewBody! =D=D hela 5 paket!!! xP va ute i förgå..... va ute i IGÅR  kväll.. trodde inte de skulle bli så mörkt, men det blev de.. de sista tog jag en omväg till min sista kund förbi kyrkogården (klyftigt,ja vet.. kyrkogården mitt på natten :P >.< ) , tänkte att jag skulle 'hälsa på' pappas grav. de va läskigt :P särskilt eftersom jag e paranoid och eftersom en flock me får(skallar) kom springades ut genom skogen några meter i från mej med höga 'BÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄHH' O.o

 

skit oxå.. skulle.. MÅSTE börja renskriva NO nu, men nuj fastnade jag ju i det här! jäkla blogg ;P skojja, de e kul att skriva om sitt liv även fast inte en kotte läserf det (Nina, du e ingen kotte, du e en Annanas ;:)   random, i know)

 

va i affären me mamma ida och köpte massa gott :P bland annat en egen musli som jag ska äta imorron bitti =) man fick plocka ihop d.i.v saker till en musli, och DE gjorde jag xP

 

åå! min nya mp3 (Nya MP3:n, för 3Dje gången O.o!!) har oxå kommit, eller tja mamma fixade ju de när hon lämna datan. kan medela att denna funkar perfekt och har världens grymmaste ljud!! =D dock inga högtalare p.g.a koncentrerat ljud i hörlurarna, men wtf! =)

 

suuck, hinner nog inte skriva så mkt NO..men CRACK! ja måste göra den

jag lånade av lollo...aja, jag får lägga på en morot.. (istället för Kål..de e äckligt!)

ledsen, men;

Bon Nuit! mes amis!

Av Ronja - 4 oktober 2010 19:01

..okej, där svek jag er, ingen skum och osamanhängande rubrik..ledsen ;)

hej hej :)

 

ledsen men detta e nog de sista inlägget på länge :( min data ska på operation hos elgiganten imorron :) :( de kanske tar några veckor :/ hoppas dom kan fixa den....

 imorron får mamma häcken full, hon ska till borås och fixa en massa saker; hon skulle köpa några saker till bilen på Verktygsboden,lämna in min cpade mp3 om de går (vilket de ska... enligt mej! ) och se om vi kan få en ny samtidigt... och så ska hon lämna in min lilla cp data oxå och se vad vi ska göra åt den :/

 

tro de eller ej men jag sålde faktist Newboddy idag! men sålde jag verkligen ngt?? neé! de va ingen som ville ha!! okej okej,... jag sålde bara här på stenlyckan men jag e så jävla trött att jag inte orka smila längre.... Maria och matts verkade inte va hemma, inte carola eller jörgen heller, solveig och nisse ville inte ha, inte inga eller britt heller... och jag fråga anna men jag tror  inte dom va så intreserade, och kerstin o peter (o anton) hade björn sålt till...

frågade Eva och Erika oxå men dom ville inte heller ha...så nu återstår väl resten av Od (ta de lungt, de e INTE mkt..)

 

skolan va tråkig som vanligt men de blev kramkalas när jag passerade Bea hela tiden :P Kram på deej!! ... okej, malin du kan få en oxå ;) ..och du me nina !! =D men du e väl den enda som läser dehär :P så dubbel kram till dej! men du  får kommentera lite så jag har ngt att göra ;P

 

guud, ja e så trött att jag inte orkar tänka... försov mej imorses.. vet inte vrf men jag fick  ett ryck att jag skulle gå upp ca 5:30 så om det va fint väder skulle jag Kanske hinna fota lite..liite... men jag har ett svagt minne av att jag stängde av den där (jävla !)klockan och tänkte att jag bara skulle sova liite till... tillslut vakna jag av okänd anledning när klockan va... vadå? 6:00?? neé! kl fucking 6:45!! fast de va inte jätte kris ändå, jag ska gå till bussen tidigast 10 över.. :/ :)

 

minnesanteckning: kommihåg att ge Nina 20 kr tills imon!!! :P

 

ne,... nu e batteriet i min hjärna slut, ..finito... finit...GONE!!!


 Go' Kväll!

 

CS! Peace N' Love

Av Ronja - 3 oktober 2010 21:05

hej, *snyfft  

å, gud, jag såg just på The last song. herregud va sorglig :'( ... de blev ju inte midnre tårar av att jag kunde rellatera till allt heller (pappa som dör i cancer mm mm ) :P :'(. jag tror jag har blött ner en hel handuk :p men den va JÄTTE BRA, du missar ngt om du inte kollar på den asså :)

 

idag har varit lamt... har typ inte gjort någonting :P :)

 

älskar/älskade verkligen vädret idag, mulet,halv storm och höst!! kan det bli bättre eller? absolut inte! =D va ute en gång me turbo och gav mej på ett försök att kratta löv, men wtf! de finns ju inga på vår tomt! på Ljunga (där vi bodde först, och där jag nu rider) finns det hur mycket löv som helst, trots att det bara e 3 träd som dessa kommer ifrån, dock e träden över 1 meter i omkrets och över 10 m höga,.. men ändå  :P

 

eftersom de e skola imorron ska väl jag sova snart... min hjärna e lite skum, andra sover ca 5-7 timmar per dygn (säger dom iaf) men jag måste sova absolut minst 8 annars går jag in i väggen redan de 2 första timmarna jag e vaken xP :S

 

har inte så jätte mkt som jag verkligen behöver eller snarare orkar skriva så...

Natti Natti!

 

CS! Peace N' Love

Av Ronja - 2 oktober 2010 22:30

tjeenare!   


herregud, vart ska jga börja ....?

 

läste just en tjejs blogg om sitt liv med ätstörning.. gud va sorgligt... jag skulle alldrig vilja bli så där.. visst , jag förstår henne, vem vill inte bli smalare i den här världen igentligen? men att sluta äta för de, det e ju rena idiotin.. kroppen blir ju bara bättre på att sammla på sej  fett om man inte äter!

 

aja min dag iaf:

Eva och Erika km ju idag :) Erika kom från nån grej med hemvärnet så hon hade en jättte fiin militär dräkt på sej ;P

vi gick ju ut för att plocka svamp... och svamp hitta vi asså :P väldigt mkt :D erika hade ju glömt kameran hema så efter en något tröttsamm vistelse i skogen deckade vi i soffann innan och efter maten som bestod av kyckling me klyftpotatis, mums :)

 

fick några bra kort, inte många pga mörkret i skogen.... och att jag hade glömt att jag ändrat kameran till JPEG innan jag fotat björns traschade fejs :P och de va meningen att de skulle vara i RAW så att jag kunde redigera dom i datan sen -.-  :P

 

min lilla firre Banan verkar vara på bättringsvägen, äntligen! =D han äter lite grann och e måttligt pigg =D <3<3<3

 

och eftersom jag va så... jag E så missnöjd me min mp3 (igentligen Mp4 men orka seja de) som e så stor att den inte går ned i fickan och har börjat cpa efter i vecka , ska vi försöka reklamera den, vilket SKA GÅ enlig mej, och konsumentköpslagen (Tack vår f.d so lärare Jennie för denna vetskap ;P ) och köpa en ny för tredje gången  (!!! O.o!!!) men UTAN TOUCH, TV, ELLER MINIRÄKNARE!!!!  dock har den andra (eller, tja, de finns 2 som jag spekulerar emellan) bild och videovisning, något som jag inte behöve men som i princip e oundvikligt i en mp3 me display, vilket jag vill ha...jag blir galen om den inte har display! o.O :P

här kommer en bild på dom jag än så länge tänkt mej :)

... nehe.. datan har total damp (MÅSTE lämna in den snart :C ) den vill tydligen inte ladda upp nån bild... den behöver nog lite sömn...som jag.

 

.... jag e så trött att jag inte kommer på va de va ja skulle skriva så de får nog  bli god natt nu, både för mitt och datans bästa ;P

 

Good Night! Pecae N' Love

Av Ronja - 2 oktober 2010 10:52

((haha, vilken rubrik))

Go morron :)

 

vissa skullle väll seja förmiddag men jag sejer Morron =)

 

vaknade vid typ 7 första gången, sen vid 9 och då började jag läsa lite i boken mamma hämtade från bibblan i ljung igår; en prinsessas dagbok 8&9 =D dom e  7kt bra! känns som om man har ett andra liv när man läser dom xP

 

lilla Banan har äntligen fått flytta tillbaks till de stora akvariet efter låång vistelse i sjukskålen :P :)

åå, suck! min lilla gula mal 'Majs' e as elak mot Banan... han jagar han runt hela akvariet :S

 

alldeles snart kommer Eva och Erika (som sagt: Moster och Kusin) , dom och mamma ska åka ut till ljunga och plocka svamp :) ska väl förmodligen hännga på, men plocka nån svamp ska jag inte göra, de e bara tråååkigt! gissa vaad jag ska göra? ...... nemen, daaa! foota ;)

 

Crack (mitt ord för Crap)!!vi skulle tydligen åka om några minuter... Damn It!!! suuck.... får väl gå då -.-

aja, cs! Peace N' Love!
















Av Ronja - 1 oktober 2010 16:54

helluu =)

kom äntligen hen från skolan för ett tag sen:) sista lektionen va ju EV (hk) och vi gjorde... toscaäpplen me vanilj sås, de va så där.. smaka inte mkt :/

innan dess vare gympan. Lollo skulle springa röda spåret och eftersom min tid blev usel förragången för att jag sprang vilse (mitt perfekta lokalsinne igen >.<) så tänkte jag förbättra tiden :) men när jag sprungit 200 meter börjaj jag få ont i mitt cp knä och kommer på att jag inte har nått knä skydd. vet man hur mina knän fungerar förstår man att... att (igen) springa 4.6 km e omöjligt utan knäskydd... eller det heter väl knästöd men what ever :P så jag sprang tillbaks gympasalen igen :P

 

visste du att de e vegetariska dagen idag...och när jag tänker på de har jag inte ätit en enda kött bit idag :)

 

Och min firre Banan ska snaaart få komma tillbaks till de stora akvariet, håller på att vänja av han från medecinen (ektozon akvarie salt sak :) ) så nu får du hålla tummarna för att han blir frisk :D...å, de blir räkmacka till kvällsmat :) MUMS! neej... f** där sket de sej me vegetariska dagen >.

 

 

USCH på burk me bulle oxå!!! ((xP)) ja Måste nästan sälja New body idag :((( e nästan lite rädd för grann tanten.... suuuck* men ska man på klassresa så ska man =)

 

mamma pratar i telefon.... "ta med mej mackorna och..." ta med dej ngt att dricka och lite sånt så vi står oss fram til...."

VA?? vart ska våra mackor nånstans?? hallå.... "klyfftpotatis..." nehe, ska vi inte ha mackor nu eller vad? .... "vi ska vara där vid... du har varit där förut..." ja men komigen... vart ska vi??? ne, detta kräver en förklaring...  ...

Aha... Eva och Erika (moster och kusin) kommer imorron för att plocka svamp, och dom ska ta me sej mackor att äta i skogen och när dom kommer tillbaks ska vi käka ngt me klyftpotatis :) puh! fredagsmyset e räddat =) :P

 

ne, jag har som vanligt 10 000 saker till att säga om jag tar mej tid att komma på dom, men nu väntar en tom beställningssedel och buttra grannar! jipey!! -.-

skriver nog ikväll...

 

CS! Peace N' Love

Av Ronja - 1 oktober 2010 06:33

God morgon!

då e de snart skola igen då... sitter här ivårt lilla kök och ska snart börja äta min mannagryns gröt som jag lagat  => , fast jag brände fast en del oxå...


idag e de fredag (yey!) :) nya schemat e väl så där... Fan!! shit jag komm just på att jag glömt gympa väskan!! ... ... fixar de sen, blogar lite til :P

bild

klassråd

NO

luchn (bara 45min.)

Matte x(

10 mins rast innan Idrott!!

15 mins rast innan Elevensval (hk för mej -_-)

sen tar man ÄNTLIGEN bussen hem =D ... och säljer New body eftersom jag aldrig gjorde de igår.

jag gick ner för att äta kvällsmat och de slutade me att jag nästan somna i soffan me mamma när vi kollade på halv åtta hos mig och sen idol :)  <3


nu e kl. typ 10 i 7 . och jag ska gå 10 över...


liten genom gång av schemat i mitt huve:

bild - ganska sofft ... fast man blir galen på genomgångarna...

NO - ganska kul, vi jobbar ju inviduelt i grupperna nu, och vi får göra roliga experiment på typ varje upg =)

oj, gkömde klassrådet, de e ju ok.....

lunch... beror på vad det e för mat, sen e de 15 varv  eller data/slöjd salen som gäller för att läas lite i min grymma bok Säg inget! xP

Matte - dödstråkigt!!!!! (why the hell r u sitting next 2 ME!!??)

idrott - dags attta på smilet och visa att an e 'engagerad' i idrotten -.-

elevensval - time 2 tycka lite synd om vår otroligt korkade hk lärare när hon blir mobbad av dom andra eleverna...

HEM - Home sweet home!


fu'' MÅSTE gå  :)

CS! Peace N' Love

Presentation


hej på dej och välkommen till min blogg!! läs ingäggen, fråga gärna ngt och kommentera så mkt du kan ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Bästa Filmen, eller så nära som man kan komma ;)
 Harry Potter (alla)
 Titanic
 Remember me
 Avatar
 Ice Age (alla)
 Milennium triologin
 SAW
 Grease
 Shrek (alla)
 The Patriot
 Sex and the City
 Liftarens Guide till Galaxen - the Hitchickers guide to the galaxy
 Love and other drugs ( räcker att man har sett reklamen!(den verkar awesome!))
 Star Wars
 Sagan om Ringen, Sagan om de Två Tornen mm
 Troja
 Yes Man
 Ace Ventura (alla)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards