Alla inlägg den 27 oktober 2010

Av Ronja - 27 oktober 2010 20:58

Howdy partner!


idag blev de lite rodeo inslga i ridningen hos Mailn X)

vi longerade en lite smått (totalt) underbara Greven (jag och lollo har kommit överens om att hans namn uttalas med en riktigt snorkig röst, typ som lollos suddi, JehÅvas Vón gladimus. när man säger vón rycker man upp huvudet i en förnäm gest x'D)) skulle hållt på me honom i en ca ½ timme men de ble nästan en timme p.g.a vissa magnetiska problem (Greven förljde mej som en magnet men han strunta i Lollo, så jag fick stå bakom busken, men då strirra han på den istället -.-) som löste sig någorlunda bra på slutet iaf..

sen blev de till att rida! de blev den humoristiska och jätte goa' Twin (Gigant Twin (han e mager som ett skelett, därför har vi tagit bort Gigant) för Lollo och något mindre roligt för mig: damtdamtdaaam! de envisa stoet Sunny!! hon e ca 155 i manken tror jag, ganska stor iaf... och Jätte sööt!! men när hon e på dåligt humör och inte får som hon vill, gör hon vad som krävs för att få sin vilja igenom (.. VA SOMHELST.) t.ex att stegra sej lodrätt me lilla mej på och därefter bocka lite granna me hovarna 10 cm från lollo och hennes häst O.o de började me några små bockningar och stegringar som inte va högre än 30 cm, men när vi tog till knepet som Malin hade tipsat oss om (att den ena personen trycker på bogen så att hon går åt sidan), då blev de lite farligare, det var då hon reste sig så högt att om hon inte skulle kastat sig åt höger i sista sekunden, så skulle hon vällt... me Mej på !     efter att vi fattat att hon bara skulle fortsätta höja ribban, hoppade jag av henne ledde runt henne ett tag, sen blev  de hagen för henne (får min revanch nån annan dag.. moahahaha! ) men  för lilla Twinnie (mitt löjliga söta smeknamn på Twin) som bara stog och visade sina fina (gammla) tänder åt lollo, blev de lite hoppning i hagen så länge som vi såg nått, när vi var klara med Twinnie var klockan redan typ 10 över 6 , och då e de ganska mörkt. när vi hade packat klart hö påsarna och gosat lite till me hästarna va klockan halv 7 och då var de så mörkt att vi fick ändvända lollos mobil lampa för att ta oss in till Malins hus :P

 

hade Franska prov idag, de gick jätte bra (hoppas jag) =) vilket påminner mej om terminsprovet (tror de hette så) i engelska som vi har... imorrron! Fu*** :S aja, jag tränae lite på lektionen, de ska nog gå bra =)

på henkunskapen skulle vi göra varsin satts me bröd bullar. när man gör bröd ska man använda mjöl... jag HATAR mjöl, de e så torrt och strävt på nått sätt att jag ryser så fort ja ser nån ta i de xP och mina blev så äckliga att jag inte ens tog me dom hem :P jag använde nån krydda som visae sig smaka som hostmedecin, och dom va degiga i mitten :P

 

och du kan inte fatta hur skönt de känns att de bara e 2 dagar kvar i skolan, sen får vi en underbar vecka me LOV!! =D =D =D <3 <3<3 ojojoj ojojojoj  va jag ska foooota!! ==DD om man bar kunde få lite trevligt frostigt svinkallt väder xD =)

å u kan inte fatta vilka problem jag har..jo de kan du nog om du tänker efter... va? FBI, jag? alldrig! ne, jag har tappat bort min plånbok tillsammans me ID kortet som jag för övrigt behöver för att kunna få ut nån journal grej på min armbåge som blev skadad för några år sedan... som tur e har jag inga kontanter däri och bank kortet har jag i busskortets plast ficka :P

 

nemen, oj, kolla på klockan, jag har visst ett möte me Jhon Blund nu ;)

God Natt Till Er Alla!! <3 <3 <3 ( och för 5te gången, KOMMENTERA!!! skulle bli jätte glad om ni gjorde de, spelar ingen roll vad du skriver, bara skriv ngt! =D <3 <3

Presentation


hej på dej och välkommen till min blogg!! läs ingäggen, fråga gärna ngt och kommentera så mkt du kan ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Bästa Filmen, eller så nära som man kan komma ;)
 Harry Potter (alla)
 Titanic
 Remember me
 Avatar
 Ice Age (alla)
 Milennium triologin
 SAW
 Grease
 Shrek (alla)
 The Patriot
 Sex and the City
 Liftarens Guide till Galaxen - the Hitchickers guide to the galaxy
 Love and other drugs ( räcker att man har sett reklamen!(den verkar awesome!))
 Star Wars
 Sagan om Ringen, Sagan om de Två Tornen mm
 Troja
 Yes Man
 Ace Ventura (alla)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards