Alla inlägg den 23 oktober 2010

Av Ronja - 23 oktober 2010 21:20

snyfft...

förlåt igen om jag inte skrivit på ett tag, men jag har haft fullt upp. igår va jag på fest hos Lisa, men de berättar jag nog mer om nån annan gång.

eftersom jag e as trött (somnade kl 02:00 hos Lisa igår..idag. och gick upp 9) så går jag på anledningen som fick mej att komma på att jag skulle blogga;

i fredas va jag i stan och skulle köpa guppys (skor mm) men jag kom på att jag skulle behöva 5 honor eller mer eftersom att jag har 3 hanar, och så många kan jag inte köpa på en gång. istället blev de 2 (gravida') nya segelfens mollysar, Papaya och Apelsin :) och en , tro de eller ej, kampfisk, en purpur röd hona som nu mera heter Cruella DeVill. du tänker nog nu ' en KAMPFISK, eru dum eller?!' och jag jag e nog lite dum, iaf för att jag trodde på blondinen i djuraffären som sa att det abslout inte var nån fara med att ha en ENSAM HONA, eftersom dom INTE slås eller är särskilt aggresiva. bra tänkte jag, hon va ju jätte fin så jag köpte henne tsm me de 2 andra. och tror du inte att hon biter sönder min älskade Ecos fena, den finaste i hela akvariet, jätte stor gul/svart fena, och kastar runt han som en trasa när jag matade dom och hon fick för sig att han tog Hennes mat!! kjag satt ju som vanligt och kollade på dem när jag gav dem mat genom de lilla hålet i toppen. och hon va så Jäkla snabb att honhade strimlat sönder hans vackra svans när jag väl hade fått upp locket och nästan slitit bort henne! usch! asså jag Fattar inte hur jag kan va så Jäkla Dum att jag tror på att KAMPfisk honor INTE slås!!  jä*** djuraffär!!! så tack vare min lättövertygade hjärna har min lilla skönhet en HALV STRIMLAD SVAN S!!!!!!!    tills jag kommit på hur jag ska lösa detta bor Eco i en burk Utan genomströmnings pump (för så lite rörelse som möjligt, så han slipper röra svansen.., så att den Förhoppningsvis kan läka) och med några växter.

och ja e ju en aning förbannad på Cruelle DeVill (ett VÄLDIGT passande namn) men jag läste på internet att kampfiskar behöver mycket gömställen, men klarar sig utan pump, så hon bor i en mörk hink med stenar och växter som bildar grottor, fast hon har ingen 'kompis' (konstigt!) fast jag läste ju lite om kampfiskar när jag kom hem löste lite om dom på internet även fast jag trodde att jag fått all info jag behövde från hon i djuraffären,  men  de hade jag INTE fått, de visade sig att kampfiskar alltid ska ha minst 1 kompis av sin egen sort, och jag åkte ju hem med 1!.

planer om att flytta 'sjö fiskarna' till de stora igen, och ha Cruella och nån mer, UTAN stora fenor tillsammans med henne där, men hälst av allt vill jag åka till stan och köpa en till kampfisk Hona så att jag kan ha bara de  tillsammans... men jag tror inte jag har chans att komma dit, snart. men gud va jag ska försöka.

God natt <3

Presentation


hej på dej och välkommen till min blogg!! läs ingäggen, fråga gärna ngt och kommentera så mkt du kan ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Bästa Filmen, eller så nära som man kan komma ;)
 Harry Potter (alla)
 Titanic
 Remember me
 Avatar
 Ice Age (alla)
 Milennium triologin
 SAW
 Grease
 Shrek (alla)
 The Patriot
 Sex and the City
 Liftarens Guide till Galaxen - the Hitchickers guide to the galaxy
 Love and other drugs ( räcker att man har sett reklamen!(den verkar awesome!))
 Star Wars
 Sagan om Ringen, Sagan om de Två Tornen mm
 Troja
 Yes Man
 Ace Ventura (alla)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards